sábado, 10 de mayo de 2014

LECTURA PNEUÀTICA I HIDRÀULICA

Motor d’Aire Comprimit
El motor d'aire comprimit continua sent un dels misteris més profunds del panorama industrial actual. El cotxe d’aire comprimit segueix oferint noves informacions a la xarxa, però en la realitat només es veuen prototips. 

 El 1993 l’enginyer francès Guy Nègre, un veterà del món dels cotxes de curses Fórmula 1, comença a estudiar un motor. El primer prototip en forma de taxi es presenta el 1997 amb un sistema de dipòsits sota del xassís. El combustible d’aquesta singular aposta de mobilitat no contaminant és aire comprimit emmagatzemat en dipòsits. Per reduir el pes d’aquest vehicle ha estat fabricat en fibra de vidre sobre un bastidor d’alumini.

El motor d’aire comprimit de té tres fases: la compressió, la d’injecció de l’aire comprimit i la d’expansió. La força propulsora s’obté de l’expansió de l’aire comprimit introduït en una cambra tancada, el cilindre el qual impulsa els pistons que creen el temps del motor. En aquestes condicions ho trasllada a la cambra esfèrica on s’injecta l’aire a alta pressió de les ampolles d’aire comprimit. Seguidament, empeny el pistó el qual produeix el moviment que necessita el vehicle. Aquest procés al final provoca l’expansió de l’aire el qual es refreda que és com s’expulsa pel tub d’escapament. En cas d’accident, aquestes ampolles no explotarien ja que en ser de fibra s’esquerda facilitant la pèrdua de pressió. 













No hay comentarios:

Publicar un comentario